2 Ağustos 2013 Cuma

Tatil bavulu

Bebekle tatile çıkmanın en zor tarafının hazırlık aşaması olduğunu kesinlikle söyleyebilirim. Sadece gün içinde uyandıktan sonra evden çıkmamızın yaklaşık üç saat aldığı ve bu sürenin çoğunun kızımın hazırlığı için geçtiği düşünülürse bir haftalık yolculuk için hazırlanmanın benim açımdan kabus olması çok normal.

Kolaya kaçıp önce kendi eşyalarımızı hazırladım. Dora’dan sonra enerjimin kalmayacağını düşünmüştüm. İyi bir fikirmiş. Zaten Ayhan’la ikimizin giysileri bir bavula sığdı. Tabi gidince t-shirt sayısının az olduğundan şikayet etse de kendisinin hazırlamasını söylediğim halde bana bıraktığı için pek sesini çıkaramadı. Henüz 6 aylık olan küçük hanımın hazırlıklarına se liste yaparak başladık. Tatili annemlerle birlikte yapacağımız ve onlar bizden birkaç gün önce gidecekleri için bez, mendil, mama, yumurta, labne, cam şişe su, deterjan, havlu gibi bir listeyi önceden onlara verdim. Bunlar bizim olmazsa olmazlarımız olduğundan hem kaplayacakları yerden tasarruf ettik hem de gider gitmez market alışverişi yapmak zorunda kalmadık. Annem onlardayken kullanabilmem için bizim sterilizatörün aynısından almıştı, onu da biz gitmeden yerleştirip hazırlamıştı. Yolda kullandığımız biberon ve kapları hemen yıkayıp koyabildik. Yaşasın aileyle tatil…


Dora’nın eşyalarını hazırlamadan önce listesini yapmaya başladım. Günlük kullandığı her şeyi götürmem gerektiği için önce onlardan başladım. Yemek, temizlik, uyku, sağlık, giysi, oyuncak-kitap olarak grupladım. Ayrıca günlük kullanmadığım ama tatilde gerekecek şeyleri de ayrı bir listeye yazdım. Unutup da almak zorunda kaldığımız herhangi bir şey olmadı, giysileri fazla götürmüşüm, çoğunu giyemedi. Bence uzun ama başarılı bir hazırlıktı…


Yemek

Sterilizatör

Biberon

Silikon kaşıklar

Tabak, mama kapları

Suluk

Yolculuk mama kabı

Cam rende

Bıçak

Büyük kutu Aptamil 2

Çeşitli kavanoz mamaları

Milupa 8 tahıllı kahvaltılık

Bitki çayları

Önlük

Ağız bezleri

Bulaşık deterjanı

Biberon fırçası

Emzirme yastığı, örtüsü

Bir dahaki sefere mama sandalyesini de götürmeyi planlıyorum.


Temizlik

Alt bezi

Alt açma örtüsü

Islak mendil

Pamuk

Şampuan-sabun

Banyo süngeri

Havlu-bornoz

Kulak pamuğu

Burun aspiratörü

Tırnak makası

Mustela Pysiobebe

Kova-maşrapa (Küveti de götürecektim, şişme havuzu bu amaçla kullanmak aklımıza geldi de hatırı sayılır bir yer kazandım, havuz da her gün temizlendi.)


Uyku

Park yatak

Çarşaf

Battaniye (Çok sayıda battaniye, örtü götürdüm. Dora’yı henüz her türlü yere koyamadığım için bol bol sermek için kullandım.)


Sağlık

Serum fizyolojik

Parasetamol fitil (Paranox)

Vitamin damlası (Multitabs)

Pişik kremi (Oksizinc)

Basit bir antibiyotik (bu sadece benim için, asla önermem)

Ateş ölçer

Stetoskop, otoskop (bunlar da benim için)


Giysi

Dora’nın dolabındaki 6-9 ay tüm giysilerive ayakkabıları götürdüm, ilk yazı için biraz abartmışım. Hem giydiremediklerimi heves ettim hem de çok kirleteceğinden endişelendim ama çoğunu giyemedi. Özellikle gerekenler bolca kısa tulum, body, t-shirt, şort, şapka, birkaç hırka, çorap…


Oyuncak-kitap

Çok sevdiği oyuncaklarını unutmadan birkaç yeni oyuncak, diş kaşıyıcısı ve kitabı sırt çantama koyup yanıma aldım. Yolda sırayla çıkarınca sıkılmaya vakti olmadı.


Tatil için

Güneş kremi (Mustela Mineral SPF +50)

Mayo (Heves edip bir tane pembe mayo almıştım, giyince çok sevimli oldu.)Huggies Little Swimmers mayo bebek bezi

Şişme havuz, swim trainer, havuz oyuncakları

Sivrisinek kovucu

Havlu, bornoz, peştamal…


Arabası ve oto koltuğu zaten evden her çıktığımızda yanımızda, bu defa kanguruyu da yanımıza aldık. Havuza ya da plaja inerken benim için rahattı ama uzun süreli kullanabileceğimi sanmıyorum, Dora 8 kg’a yaklaştı. Bizim için bu kadarı yeterli oldu ama bir dahaki sefere, farklı bir yere gittiğimizde ya da Dora daha büyüdüğünde belki başka ihtiyaçlarımız olabilir.


Güneş kremi özellikle çok önemli ama kimyasal olduğu için bir o kadar da riskli. Evet güneş ışınları zararlı ve birçok kanser çeşidini de beraberinde getiriyor, klasik bilgiler güneş koruyucu sürmeden güneşe çıkılmaması gerektiği yönünde. Fakat bir bebeğe güneş koruyucu sürmek ne kadar faydalı? Bir çok doktor 2-3 yaşına kadar bebeklerde güneş koruyucu kullanılmamasından yana. Ben de çekinerek yaklaşıyorum ama gördüğüm güneş yanıklı bebekleri de unutmam mümkün değil. Bu nedenle dikkatli olarak güneş kremi kullanılması gerektiğini düşünüyorum. İki tür güneş kremi var; Kimyasal ve fiziksel koruma sağlayanlar. Kimyasal koruma sağlayan kremler, son derece kompleks kimyasallar içeriyor ve deri bu kimyasalları emiyor. Emilen kimyasallar, güneşe karşı bir kalkan oluşturuyor. Ama aynı zamanda da vücudunuza girmiş oluyorlar. Üstelik bu kimyasallar güneş ışığına maruz kalınca, kendi içinde de değişime uğruyor. Fiziksel koruma sağlayan güneş koruyucular, piyasada mineralli diye satılıyor. Bu koruyucuları deri emmiyor. Cildin üzerinde, örtü gibi beyaz bir tabaka oluşturuyorlar. Bu tabaka, güneş ışınlarını bir ayna gibi geri yansıtıyor. Bebekler için bu grup koruyucuların kullanılması daha tercih edilebilir. Aslında ne kadar korucu kullanılsa da güneşe çıkarken önlem almak gerekiyor. Çocuğu10-16 saatleri arasında güneşe çıkarmamak, güneşe çıkarken, ensesini kapatacak, yüzünü tamamen gölgeleyecek bir şapka takmak, kısa şort yerine, mümkün olduğu durumlarda, ince, uzun, açık renk bir pantolonu ya da uzun kollu ince bir t-shirt seçmek, plaj gibi güneş koruyucunun kaçınılmaz olduğu durumlarda, mineralli koruyucular kullanmak, çocuklar için üretilen UV filtreli mayolardan faydalanmak zararı minimuma indirecektir.


Sinek kovucular ister sprey olsun, ister prize takılan tipte kimyasal bileşik içerdiğinden çocukların uyuduğu odada kullanılması uygun değil. Bu nedenle araştırıp bulduğum bir cihaz var. Ultrason dalgaları yayarak sivrisinekleri uzak tutuyor. Prize takılıp ya da pille çalışıyor. Yenilenmesi gereken bir tablet içermiyor. Pilli olanı dışarda yanımda taşıyabiliyorum. Markası Radarcan, ben online buldum ama Joker’lerde satılıyor. Bodrum’da pek sinek olmadığı için ne kadar efektif bilmiyorum, Akçay’da emin olacağımı düşünüyorum.

 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder