27 Mart 2015 Cuma

Kitap kurdu

Bizim hayatımızda kitaplar çok büyük bir yer kapladığı için Dora’da da öyle olur diye düşündüm. Bebekken çok severdi kitapları, köşelerini yiyecek kadar... Resimlere bakmak hoşuna giderdi, kendince bir şeyler anlatırdı. Ama şimdi ona kitap okumamızı çok sevmiyor. Sabırsız, hemen bir sonraki sayfaya geçmeye çalışıyor, yeni hikayeler istemiyor. “Aç Tırtıl” ve “Sevimli Baykuşlar” gibi bir kaç hikaye var, sürekli onları okuyoruz. Ezberledi her kelimeyi ama yine de sadece o bir kaç kitabı istiyor. Yaşı gereği alışkanlıklarına ve düzenine bağlı olduğunu düşünüyorum ama kitapları sevmesi için de elimden geleni yapıyorum. Genelde eve yakın olan D&R’da zaman geçiriyoruz. Geçen yıl, henüz çok küçükken Kidsnook’a gitmiştik, o zaman çıkmak istememiş, bir çok kitap almıştık. Daha çok bebek kitapları olduğu için onlara ilgisi azaldı. Bir süredir tekrar gitmeyi planlıyordum. Kitaplara bakmakla birlikte aktiviteleri de merak ediyordum. Dora’nın ateşlendiği gün için “Very Hungry Caterpillar Sensory Storytime” aktivitesine gidecektik ama olmadı. Ancak bu hafta sonu “Five Little Ducks” aktivitesini görünce denemeye karar verdim.



Kızımla başbaşa gittiğimiz bir aktivite oldu bu hafta sonu. Kitapları görünce heyecanlanması beni çok mutlu etti. Önce bir süre kitapları inceledik, kendimize kitaplar seçtik. Belki okulda ingilizce hikayeler dinledikleri için daha cazip gelebilir diye ingilizce kitapları da denemek istedim. Sonra da aktivite bölümüne geçtik. Aslında üst üste bir kaç hafta devam ediyor “Sensory Story Time” aktivitesi. Dora’nın da hoşuna gitti, eğlendi, hatta tekrar gelmek istediğini söyledi, mümkün oldukça devam etmeyi planlıyorum. Aktivite sonrası meşhur ağaç evde ve kafede zaman geçirdik, keklerimizi yedik. Mutlaka akılda tutulması gereken bir yer olduğunu tekrar düşündüm...
 






Dora’nın kitaplığı;
İlk hayvanlar kitabım; uzun süredir resimlerine bakmayı seviyor,
Her güne bir masal
Mışıl mışıl masallar
Aç tırtıl
Annemin çantası
Bil bakalım seni ne kadar seviyorum
Cici pisi tedi
Doğum günü hediyesi
Kim korkar kırmızı başlıklı kızdan
Küçük ayının uzun yolculuğu
Marmelat ve dört mevsim
Mevsimlere güzelleme
Yavru ahtapot olmak çok zor
Yavru baykuşlar
Üç kedi bir dilek
Küçük hasır şapka
Duck goes potty; şu aralar favorim, bu işi artık bitirmeliyiz.
 
















 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder