26 Kasım 2011 Cumartesi

Planlarken...

Yaşadığımız şartlarda hayatımızın her anını planlamak durumunda olduğumuz için plansız bir bebek sahibi olmak şaşırtıcı olduğu kadar ürkütücü geliyor kulağa. Belki insan hayatında bir sürpriz kabul edilebilir ama benim için herhalde “kötü bir sürpriz” olur. Bu yüzden evliliğimizin ilk 5 yılında bu konuda “dikkatli” davranmak bizim için önemliydi. Bebek sahibi olmak için zamanlamayı çok önceden hesaplamış ve planlamıştık. Bu yüzden son ayları bu plana uygun olarak geçirdik. Çocuk sahibi olmadan önce sağlamamız gereken ruhsal, fiziksel ve maddi şartları yerine getirmeye çalıştık.
 

 
Sahildeki evimizde özgürce birbirimize zaman ayırdık, mayo ve parmak arası terlikle basit ve rahat hayatın ne demek olduğunu keşfettik, istediğimiz seyahatlere çıktık, benim için Paris’i, onun için Budapeşte ve Prag’ı gördük, bir gemi seyahatini, tekneyle mavi turu denedik, arkadaşlarımızın çocuklarıyla zaman geçirip bol bol gözlem yaptık. Sağlık kontrollerimizi yaptırdık; göz ve diş muayenelerimizi, kan tetkiklerimizi tamamladık, ben anemi,  kocam kolesterol ve tansiyon için tedaviye başladık. Sağlıklı bir bebek için önce bizim sağlıklı olmamız gerekiyor çünkü. Bir bebeğe bakabilmek için tabi ki biraz da para biriktirdik.
 
Yılbaşından itibaren yavaş yavaş bu hazırlıklar sürerken benim tabi daha detaylı bir hazırlığa başlamam gerekiyordu. MS için kullandığım ilaçları bırakmak ilk yapacağım oldu. Doktorumun gözetiminde kullandığım ilaçlara ara verdik. Doğum kontrol haplarını da kestim ama korunmaya devam ettik. Daha önce kistler saptandığı için meme ultrasonu yaptırdım, kistlerim aynen duruyor ama şimdilik izlem yeterli. Anemi tedavisini tamamladım, gebelik planlanırken üç ay önceden başlanması gereken folik asit takviyesine başladım. Kan tetkilerimi yaptırdım. Sigara zaten içmiyorum, alkolü kestim, kahveyi ancak azaltabildim ama onu da keseceğim. Daha sağlıklı beslenmeye çalışıyorum, fast food zaten son bir yıldır hayatımızın dışında, yemekleri her zaman zeytinyağı ile pişirdim, sebze-meyve yemeye dikkat ediyorum. Son olarak da kadın doğum uzmanına muayene oldum. Fazla deniz ve havuza bağlı olduğu düşünülen basit bir vaginal enfeksiyon da tedavi edildi. Bu arada iyi planlama için son birkaç aydır regl günlerimi de not alıyorum. Şimdilik planladığımız ayı bekliyor ve birbirimize zaman ayırmaya çalışıyoruz…

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder