18 Mayıs 2012 Cuma

Pozitif

Hayatımın değiştiği günler yaşıyorum. Mecburi hizmet bitti, İstanbul’a döndük, yeni eve taşınma aşamasındayız.  Silifke’den bizi çok güzel uğurladılar, meğer ne çok dost biriktirmişiz orada. Odaklanacak çok konu vardı bu ay, birçok kişiden duyduğum gibi; stresin olmadığı, başka şeylere yoğunlaştığım ve pek de gebelik beklentisine girmediğim bir ay oldu. Ama sonunda o “iki çizgi”yi gördüm. Aslında “Ultra erken gebelik testi” diye pazarlanan testi yapmış ve negatif olduğunu görmüştüm. Bu yüzden ilaç da içtim, alkol de, evi taşırken çok rahat davrandım, kocaman kolileri kaldırdım, saatlerce ev yerleştirdim. Dün ağrı ve kanama olunca menstruasyon başladığını düşündüm ama “normal” değildi. Test yaptım ve bingo; “çift çizgi”… İnanmamız için iki idrar testi daha yapıp, gece yarısı acilde β-HCG baktırmamız gerekti. Sonucun 258,22 olduğunu görünce hissettiğim çok da belirgin bir şey değildi.

Bu sabah iki gün önce “denedik ama olmadı” demek için randevu aldığım doktora “galiba hamileyim” demek için gittim. Daha çok erken (4 hafta 3 gün) olduğu için muayene etmedi ama ağrı ve kanamanın iyi olmadığını söyleyerek Progestan (progesteron=gebelik hormonu) başlayarak yatak istirahati önerdi. İki gün sonra β-HCG kontrolü sonrası durumun kontrol edilmesi gerekiyor, bir aksilik olmazsa da haftaya ultrason ile görebilecek. Tanının “düşük tehdidi” olması can sıkıcı, tüm gün yataktaydım, annemle Ayhan yeni evimizi yerleştirmeye çalıştı. Şimdilik içimde bir boşluk hissiyle bekliyorum, hayatımdaki değişikliklere alışmaya çalışıyorum.





Düşük Tehdidi
Erken gebelik haftalarında görülen rahim ağzında açılma olmadan ağrılı veya ağrısız vajinal kanama düşük tehdidi olarak adlandırılır. Tüm gebeliklerin %20 ile %30’unda görülür. İstatistiklere göre düşük tehdidi geçiren hastaların gebeliklerinin yaklaşık yarısı gebeliğin kaybı ile sonuçlanırken, yarısında da gebelik devam etmektedir.

Düşük tehdidinin nedenleri nelerdir?
Birçok hastada sebep bulunamamaktadır. Düşükle ilişkili olmayan enfeksiyon, hormonal değişiklikler, endometriozis, cinsel ilişkiye bağlı servikal inflamasyon, polipler, kist ve myomlar gibi birçok sebep kanamaya yol açabilir.

Düşük tehdidi tanısı nasıl konur?
Gebelik ve vajinal kanama şikayeti ile başvuran hastada yapılması gereken vajinal muayeneyi takiben erken haftalarda vajinal ultrasonografi ile detaylı değerlendirmedir.
Vajinal muayenenin ve vajinal ultrasonografinin düşüğü arttırıcı etkisi yoktur.
Spekulum muayenesi ile kanamanın rahim içinden gelip gelmediği tespit edildikten sonra pelvik muayene yapılarak uterusun boyutu ve servikal açıklık olup olmadığı değerlendirilir.
Ultrasonografik olarak veya doppler ile bebeğin kalp atımları değerlendirilir.

Düşük tehdidi tedavisi nasıl yapılır?
Kanama miktarı minimal olduğu ve bebek de sağlıklı olduğu taktirde bekle ve gör yaklaşımı uygundur. Aktivite kısıtlanır, cinsel ilişki yasaklanır. Kanamanın derecesine göre aktivite kısıtlamasının derecesi de artabilir. Hastanın ağır yük kaldırmak ve ağır iş yapmaktan kaçınması gerekir
Progesteron hormonunun düşük olduğu bilinen hastalarda 2.trimestere kadar progesteron desteği yapılabilir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder