26 Haziran 2012 Salı

İtalya

Bebekle ilk tatilimizi yaptık, karnımda da olsa yanımızdaydı. Güzeldi, zordu, farklıydı… İtalya muhteşem, görmek gereken çok yer var. Ama gebeliğin ilk üç ayında gidince her şey farklı oluyor. Yorulmamak için dikkat ettim, yediklerim için dikkat ettim, temizlik için dikkat ettim, ettim de ettim. Eskisi gibi çok yürüyemediğim için bazı şeyleri göremedik, asansörü olmayan kulelere çıkamadık, Pisa dahil. Yediklerimde çok hassas olduğum için bir çok lezzeti kaçırdık, temizlik sıkıntısı İtalya’da biraz fazla, sürekli elimi yıkayacak yer arayışındaydım, bir de korkunç sıcak tabi ki, litrelerce su içtim…


David’in muhteşem heykelini, Aşk çeşmesini, Collesium’u, Pisa’yı, Floransa’yı, Venedik’i , Vatikan’ı görmek harikaydı. Gondola bindik, Aşk çeşmesine “üçümüz” yeniden Roma’ya gelebilmeyi dileyerek para attık, bol bol pizza ve dondurma yedik. Güzel bir tecrübeydi, belki gebelik için iddialı bir seçimdi ama denemiş olduk. Gerilimimden biraz uzaklaştım, evden olmak daha çok düşünmeye ve de gerilmeye sebep oluyor, biraz gevşedim. Şimdi biraz dinlenmek bizim için en iyisi…


 
Gebelikte seyahat
 
Hamilelikte seyahat etmek için en uygun dönem 14. ile 28. haftalar arası yani ikinci trimesterdir. Bu dönemde sabah bulantıları geride kalmış, uyku hali kaybolmuş, düşük yapma olasılığı azalmış ve hamileliğe psikolojik yönden de alışıldığı için gebelik artık keyif verici bir hal almıştır. Bu nedenle bu dönemde gezmek, dolaşmak ve hamileliğin keyfine varmak için tüm şartlar uygundur.
 
Gebelikte genel olarak yatak istirahatinin önerildiği kanamalı gebelik durumları olanlar ile erken doğum veya düşük risklerini taşıyanlarda kesin olarak seyahat engeli vardır.
 
Gebelik genel olarak kesinlikle, seyahat etmeyi ve özgürlüğü tamamen kısıtlayan bir süreç değildir. Yalnız, belirli kurallara uymak kaydıyla…
 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder