3 Haziran 2012 Pazar

Uyku, uyku yine uyku...

Her zaman uykuya düşkün biriydim zaten, şimdi iyice arttı. Favorim aktivitem uyku bu aralar. Boncuk 6 hafta 5 günlük oldu. Şu sıralar elleri ve ayakları oluşuyor olmalı. Benim hissettiğim ise yorgunluk ve uyku. Cuma kalp atışlarını görmeye gideceğiz, bu da bize bir adım daha ilerlediğimizi gösterecek, umarım her şey yolunda gider.

 
Zor bir dönemmiş, benim en sık hissettiğim duygu endişe. Bilmenin zararını ilk defa bu kadar yoğun görüyorum. Enfeksiyon risklerini düşünerek geçiyor günüm, tabi uyumak dışında. Merak ediyorum, hayal kuruyorum ama daha erken olduğunu düşünerek vazgeçiyorum. Umarım her şey yolunda gidecek…
 
İnternette artık her türlü bilgiye ulaşmak çok kolay, ben dahi obstetri ile ilgili bilgilerime güvenmeden birçok şeyi araştırıyorum. Günümün bir bölümü de endişelerimi araştırarak geçiyor. Çok iyi siteler var gebelik.org bana çok yardımcı oluyor. Beklenen doğum tarihinin 22 Ocak 2013 olduğunu öğrendim, hesaplamak nedense zor gelmişti, “ocakta” diyordum. Çok heyecan verici…

Gebelikte enfeksiyonlar

Önceden var olan ya da gebelikte geçirilen enfeksiyonların gebelik ve bebek üzerinde önemli etkileri olabilir. Rubella (kızamıkçık) gibi bir enfeksiyon etkeni bebekte çeşitli anomaliler oluşmasına yol açabilirken bazı enfeksiyonlar birincil olarak etkisini annede gösterebilir (idrar yolu enfeksiyonları gibi). Bazı enfeksiyonlar da gebelik esnasında bebekte bir probleme yol açmazken doğum eylemi başladığında doğum kanalından geçerken bebeğe bulaşabilir (HSV enfeksiyonu gibi).

Gebeliğinizi derinden etkileyebilecek bu enfeksiyonlar konusunda doktorun ve annenin yapabileceği şeyler olduğundan bilgili ve tedbirli olmak önemlidir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder