20 Aralık 2012 Perşembe

Doğum fotoğrafçısı

Fotoğraf her zaman ilgimi çeken bir konu olmuştur. Yaşadığımız her olayda, elimde güzel fotoğraflar olmasına hep dikkat ettim. Bu konuda eğitim almak için de uğraştım ama özellikle konu “anılar” olunca kendi aldığım eğitim işe yaramıyor. Kızımın bebeklik fotoğraflarını kendim çekmeyi planlıyorum ama doğum için başka birine ihtiyacım var.

Düğünümüzde de benim için önemli bir ayrıntı olmuştu fotoğraf olayı, şimdi elimde hala çok beğenerek baktığım bir albüm var ama bunun için uğraştığımı hatırlıyorum. O dönemde dış mekanda çekim çok yapılan bir şey değildi, düğün mekanı da uzak olunca fotoğrafçıyı ikna etmek biraz zor olmuştu ama sonuçta kapalı stüdyo çekimi yerine fonda İstanbul Boğazının olduğu fotoğraflarımız çok güzeldi. Artık dış çekimler çok sık yapılıyor.

Doğum fotoğrafçılığı da ilk duyduğumda ilginç gelmişti, bu konuda geciktim tabi, epey yol alındı. Artık hamilelik çekimleri, doğum anı ve sonrası birçok fotoğrafçı tarafından çok iyi şekilde görüntüleniyor. Çok şık albümler, posterler oluşturuluyor. Bu konuyu atlamama imkan yoktu tabi ki. Benim olayı öğrenmeme sebep olan, sanırım da ülkemizde doğum fotoğrafçılığını başlatan kişi Şengül Pallı, ismi uzun zamandır aklımdaydı. Hemşirelik yaparken doğum fotoğrafçılığına geçmesi de artı bir güven vermişti bana. Geçen hafta gidip görüştüm, artık sektör çok geliştiği için kendine 6 kişilik bir ekip kurmuş, tüm doğumlara kendisi gitmiyormuş ama sonuçlar arasında ben çok fark görmedim. Zaten her doğumda 800-1000 fotoğraf çekiliyor, bunun en fazla 60-80 tanesi üzerinde çalışıldıktan sonra albüme konuluyormuş.

Planlı sezaryenlerde her şey daha kolay tabi, hastanede ön çekim bile yapılabiliyor ama normal doğumda yeterince zaman önceden haber vermek şart ve çekim doğumda başlıyor. Bizim doğum şeklimiz netleşmediği için sadece beklenen tarih için rezervasyon yaptırabildim. Paketine göre değişse de ortalama 1000-1500 lira civarında bir fiyatı var, albüm, hastane kapısı için poster ve çekilen tüm fotoğraflar veriliyor. Fotoğraf olayı beni hep heyecanlandırmıştır, gördüğüm albümler öylesine güzeldi ki bizimkini elime alabilmek için sabırsızlanıyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder