18 Kasım 2013 Pazartesi

İyiyiz

Bu hafta rutin tetkiklerinden sonra Dora'nın muayenelerini de tamamlamak için hastaneye getirdim. Kalbindeki delik yüzünden ekokardiyografi yapılması gerekiyordu, hatta biraz gecikti. Çapa'dan Ümrah Hoca'yla aynı hastanede çalıştığımızdan onun görmesinin uygun olacağını düşündüm. Biraz korksa ve huysuzluk yapsa da sonuç sevindirici oldu. Delik kapanmış, akciğerlere giden damardaki darlık da düzelmiş. Belki ilk ekokardiyografi için aceleci davranmasaydık saptanamayacaktı bile. Zaten fizyolojik olduğunu Gülden Hoca da söylemişti. Yani bir çok bebekte normal olarak bulunuyor ama fark edilmiyor, biz tabi ki fark ettik.
Okulda bize çocukların ilk göz muayenesinin 3 yaş civarında yapılması gerektiği öğretilmişti. Bir sorun ya da ailesel bir durum varsa daha erken olmak kaydıyla tabi. Benim de Ayhan'ın da görme problemlerimiz olduğu için ben de bir yaştan önce yaptırmayı planlamıştım.
Hastanenin göz uzmanıyla ilk muayene konusunu konuştuğumda artık ilk ayda yaptıklarını, bunun da fark edilmeyen problemlerin saptanması açısından iyi olduğunu söyledi. Dora'nın muayenesini çok ayrıntılı bir şekilde yaptı. Beklenen fizyolojik hipermetropi dışında sorun olmadığını söyledi. Eğer ilk yaşlarda göz normal ve hipermetropi yoksa ilerde miyopi oluşma riski fazla oluyormuş, bu nedenle Dora'nın hipermetropisi normal kabul edilmeliymiş. Buna da sevindim, böylelikle rutin muayenelerimizi de geçirmiş olduk. İlk diş çıktığında diş hekimiyle de görüşülebileceği söyleniyor ama Arda için üç yaş civarında görüştüğümüz diş hekimimiz bir sorun olmadığını, takiplerinin yapılmasını söyleyip Arda'yı dişlerini fırçalaması için uyardığından Dora'nın dişleri için iyi bir bakım ve gözlemin yerinde olacağını düşündüm.
Çocukların hastalanmadan önceki rutin kontrollerinin hastalandıktan sonra oldukları muayeneden çok daha önemli olduğu bir gerçek. Bu yüzden hastalarımı belirli aralıklarla kontrole çağırıyorum, Dora için de bu durumu devam ettirmem önemli olduğundan aksatmamaya çalıştım. Umarım her zaman böyle iyi sonuçlarla tamamlanır...

Çocuk göz sağlığı
Göz hastalıkları ile ilgili bilgi eksikliğinden kaynaklanan ihmaller sonucu çocuklarımız ileri yaşlarda tedavisi oldukça zorlaşan sorunlarla karşılaşabilirler. Pek çok önemli göz hastalığı küçük yaşlarda ortaya çıkar. Ancak erken teşhis ve doğru tedavi ile başarılı sonuçlar elde edilebilir.
0-16 yaş grubundaki çocukların gözlerini korumak için;
      İlk 1 yaşında
      Okula başlamadan önce,
      Okul süresince düzenli göz muayenesi yapılması gereklidir.
Ancak aşağıdaki belirtilerde vakit kaybetmeden çocuk göz hastalıkları alanında uzman bir göz hekimine (pediatrik oftalmolog) gidilmelidir.
      Bir gözü kısma ya da kapatma
      Siyah görünmesi gereken göz bebeğinde beyaz ya da puslu renk
      Cisimleri sürekli gözüne yakın tutma
      Başını bir yana eğerek bakma
      Gözlerini sık sık ovuşturma
      Bir veya iki gözün içe veya dışa kayması
      Prematüre doğum
      Ailede göz tembelliği teşhisi
      Ailede göz bozukluğu
Çocuklarda göz hastalıkları:
Bebeklerde Kornea Hastalıkları
Göz Tembelliği
Glokom (Göz Tansiyonu)
Göz Kapağı Hastalıkları
Göz Sulanması (gözyaşı kanal tıkanıklığı)
Gözde Çapaklanma ve Kanlanma
Prematüre Retinopatisi (ROP)
Bebeklerde Göz Tümörleri
Renk Körlüğü
Nistagmus (İstem dışı göz hareketleri)
Doğumsal Katarakt

4 yorum:

  1. Delik falan diye gorunce korktum ben de. Neyse ki iyiymis Dora:)

    YanıtlaSil
  2. Teşekkür ederim, iyiyiz. Daha önce yazmıştım, tesadüfen bir delik saptanmıştı kalbinde ama kapanmış...

    YanıtlaSil