8 Şubat 2015 Pazar

İlk sinema deneyimi

Anne olmak için çok hevesli değildim, sürekli erteledim ama Dora doğduktan sonra hemen büyümesi ve onunla bir şeyler paylaşmak için çok hevesleniyorum. Sohbet edebilmeyi çok istiyordum. Artık cümle kurabiliyor, bana gün içinde yaptıklarını anlatabiliyor, en önemlisi beni çok sevdiğini söyleyebiliyor. Akşamları uyumadan önce o gün yaptıklarını ve ertesi gün yapacaklarımızı konuşuyoruz. Onu sevindiren, üzen şeyleri anlatıyor. O kadar güzel mimikler yapıyor ki, çok şirin oluyor, sarılmak, öpmek, hatta onu içime sokmak istiyorum. Her akşam birbirimizi ne kadar sevdiğimizi tekrar tekrar söylüyoruz ve öyle uyuyoruz.

 Bir süredir kafamda olan aktivite onu tiyatro ve sinemaya götürmekti. Uzun süre konsantre olamayacağını tahmin etsem de sadece tecrübeetmesini istiyordum. Tiyatro için plan yaptım ama yarıyıl tatili nedeniyle sinemalara bir çok çocuk filmi geldiği için sinemaya gitmememiz daha önce oldu. Hafif, yumuşak, sakin, masal tarzı bir film istiyordum. 7 cüceler benim için çok uygun oldu. Sabah ben gidip biletlerimizi aldım, görevli uyum gösteremeyecekleri için 3-4 yaş altını pek istemediklerini söylese de ben Dora’ya güvendiğim için denemek istedim. Anne ve babasıyla aktivite yapmak onu çok sevindirdiği için zaten mutlu girdi salona. Önce şaşırdı, oturmak ona sıkıcı geldi ama perdede görüntü çıkınca ilgisini tamamen topladı. Ardarda “anne bu ne?” diye sormaya başladı. Bir süre sonra alıştı, pür dikkat filmi izledi, arada yorumlar yaptı. Hatta ilk yarı sonrası ara verildiğinde bittiğini sdanıp üzüldü.

 
İkinci yarı sıkılmaya başladı, uykusu geldi, kucağıma almamı istedi. Bir süre de benim kucağımda izledikten sonra “uykum geldi, eve gidelim” demeye başladı. Zorlamak istemedim, hemen çıktık. Çıkınca uykusu açıldı, soluğu oyuncakçıda aldık. Sonunu beklemeden çıktığı için konuya çok da konsantre olmadığını, sadece görüntüleri izlediğini anladım. Bence ilk deneme için oldukça başarılıydı. Merak etti, ilgilendi, uyum sağladı. Üçümüz için de güzel bir tecrübe oldu. Haftaya tiyatro denememiz olacak ama daha öncesinde bu hafta okula başlayacağı için çok büyük bir heyecan var bizim evde...
 
 
Çocuklar ve sinema
Uzmanlara göre 3 yaş, birlikte sinema deneyimi yaşamak açısından başlangıç yaşı sayılabilir. Ancak her çocuğun ayrı birer birey olduğunu ve farklı özelliklere sahip olduğunu unutmamak gerekir. Üç yaşında bir çocuk sinemada film izlemekten zevk alırken 5-6 yaşında başka bir çocuk bunu çok sıkıcı bulabilir. Aslında bu zamanı en iyi çocuk belirler. Sinemaya ilk kez gidildiğinde neyle karşılaşacağını çocuğa öncesinde anlatmak daha kolay algılamasını sağlar.

Filmin iyi seçilmesi çok önemlidir. Büyükler için yapılmış aksiyon ya da komedi filmlerinden çocuklar zevk almazlar ve doğru da değildir. Mutlaka bir çocuk filmi seçilmelidir. Sinemaya gitmeden önce evde fragmanı birlikte izleyerek çocuğun reaksiyonuna göre de karar verilebilir.

 
Sinema saatinin çocuğunuzun temel ihtiyaçlarının giderilmiş olduğu bir saate denk getirilmesi gerekir. Tok, uykusunu almış ve tuvalet ihtiyacını gidermiş olmasını ilgisini toplamasına yardımcı olacaktır.

Çocukların ilgilerini uzun süre bir noktada toplamaları mümkün olmayabilir. Tuvalete gitmek isteyebilir ya da ayağa kalkıp gezebilir. Sıkıldığını ifade eden bu hareketler gözlemlendiğinde dışarı çıkılabilir. Kapıya ya da çıkışa yakın oturmak işleri kolaylaştırır.

2 yorum:

  1. Oğlum 3,5 olmak üzere ..sinema manyağı olarak çok istiyorum onunla sinemaya gitmek.. henüz cesaret edemedim :)
    bloğunuzu sevdim geziniyorum..
    sevgiler :)
    http://loveandsmile.wordpress.com/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, bence 3,5 iyi bir yaş, denemelisiniz :)) Tekrarlamak isteyeceğinizi düşünüyorum :)

      Sil