14 Temmuz 2012 Cumartesi

13. hafta- İlk sınav başarılı

Prensesin ilk sınavı sayılan 11-14 testi (ikili test) sonuçları oldukça iyi çıktı. Yaşıma göre cut off değeri 1:762 olan Down Sendromu riski 1:50000, cut off değeri 1:5675 olan Trizomi 18/13 riski 1:99000 olarak geldi. Doktorum üçlü teste gerek olmadığını söyledi, bunu beklemiyordum, çok sevindim. Çıkıp kendimi alışverişe vurdum, ona üzerinde “I love mum” ve” I love dad” yazan iki çorap, kendime de bir pantolon, bir t-shirt ve bir elbise aldım. Böylelikle prensesin ilk eşyaları benimde ilk hamile eşyalarım alınmış oldu. Doktorum “kız demişiz, bakalım mı tekrar?” dedi ama ben değişiklik beklemediğim için yanaşmadım, “artık 3 hafta sonra kesin söylerim” dedi. Evde ve boş olduğum için bolca araştırma fırsatım oldu, ikili test βHCG düzeyi de cinsiyet için yol gösterici olabiliyor, genelde kız bebeklerde düzey daha yüksek oluyor. Buna dayanarak 30’un altındaki değerler için erkek, 50’nin üstündeki değerler için kız yorumu yapılabiliyor ve benimki 83. Artık pek şüphem kalmadı.

13. haftanın içindeyiz, artık daha hızlı büyümeye başlayacak, yukarı doğru yükselecek, bağlar zorlanacak ve ağrılarım olacak, başladı bile hatta. Benim de göbeğim en nihayetinde belirginleşecek ve kilo almaya başlayacakmışım, bakalım. İç organları oluştu artık, bundan sonra gelişecekler. İlk trimester bitiyor, o keyif alınmaya başlanan ikinci trimester başlıyor artık, sabırsızlıkla bekliyorum. Endişelerim daha az artık, neler yapmam gerektiği az-çok oturdu, kanamam yok, testler iyi çıkıyor, mutluyum…

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder