12 Temmuz 2012 Perşembe

Çatlak patlak

Gebelik denince en korkutucu olaylardan biri de tabi ki sonrasında hatıra kalan çatlaklar. Her kafadan “vücudun eskisi gibi olmayacak, çatlakların olacak, göğüslerin sarkacak, kilolar gitmeyecek, benim şöyle oldu, böyle oldu” laflarını duymak, doğum yapmış arkadaşlarımı görmek, bu konuyu çok düşünmek istemesem de canımı sıkmaya başladı.

Spor yapmak önemli ama benim gibi zaten spor özürlü olup bir de yürümesi bile hematoma neden olan biri için zor görünüyor.  Kilo almadım şimdiye kadar ama daha erken, hem bir ay önceki MS atağından sonra gebeliğe normal kiloma göre +4 kg ile başladığım için bir süre daha almasan hiç fena olmaz. Göğüsler için iyi destek şart, hacimce arttıkları kesin ama sarkma için en önemli etken emzirme olmalı. Çatlak olayına gelince, her ne kadar doktor olsam da bir kadınım ve doğumlara bebek çıkana kadar sadece izleyici olarak giriyorum, bol bol gözlem yapma şansım oldu, dehşete düştüğüm ya da hayran kaldığım gebeler gördüm, vücut yapısının çok önemli olduğuna tanıklık yapabilirim. Yine de önlem almak önemli tabi ki. Evet, bağ dokusu ile ilgili, cilt kuruysa, bağ doku esnek değilse daha yoğun oluyor ama nemlendirip güçlendirmek için bir şeyler olmalı. Bir süre araştırdım, doğal olarak badem yağı, kakao yağı ve çeşitli diğer yağlar kullanılıyor ama badem yağının tüylenme yaptığını okudum birçok yerde. Bebeyağı, Bepanthene için de olumlu yorumlar var. Kozmetikler arasında çeşit çok, en olumlu tepkiler Mustela ve Lierac ürünleri için verilmiş. Ben Mustela’nınkini (Mustela Stretch Marks Double Action) aldım, 13. hafta bitince kullanmaya başlayacağım. Cildim kuru değildir, şimdiye kadar bu yüzden sıkıntı çektim, bakalım yararını görebilecek miyim? 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder