1 Kasım 2012 Perşembe

Kasılma

İlk defa birkaç hafta önce bir gece uyandım ve karnımı küçülüp sertleştiğini fark ettim, ilk düşündüğüm bebeğimin sıkışıp toparlandığıydı, mesanemi boşalttıktan sonra geçti. Birkaç defa daha tekrarlayınca biraz okudum, ne yazık ki her şeyi hatırlayamıyorum, bilmiyorum. Bu durumun uterus kasılması olduğunu, genelde üçüncü trimesterde başladığını, amacının doğuma hazırlanmak olduğunu öğrendim. Düzenli değilse, kısa sürede geçerse sorun teşkil etmiyor ama düzenli olmaya başlarsa, ağrı ya da kanama gibi başka sıkıntılarla birlikte olursa erken doğum göstergeci olabiliyor. Bir süredir devam ediyor, gün içinde tekrarlıyor, kısa sürede geçiyor, başka bir sıkıntım olmadı.
Kontrole gittiğimde Suat Bey’e de danıştım, o da Braxton Hicks kasılmaları olduğunu, uterusun doğuma hazırlandığını, serviksin kapalı olduğunu, bir sıkıntı bulunmadığını söyledi. Şu aralar ben bebeğimin hareketleriyle birlikte bu kasılmaları da takip eder durumdayım, sürekli alert olmak çok zor ama elimden başka türlüsü de gelmiyor.
 

Braxton Hicks kasılmaları

Yalancı kasılmalar olarak da adlandırılan Braxton Hicks kontraksiyonları genelde gebeliğin son trimesterında başlamakla birlikte zaman zaman ikinci trimesterda da gözlenebilir. Utrerusu oluşturan kaslar 30-60 saniye kadar kasılarak daha sonra gevşer. Bu kasılmaların süresi zaman zaman iki dakikaya kadar uzayabilir. Braxton Hicks kontraksiyonları anneyi ve uterusu gerçek doğuma hazırladığından alıştırma kasılmaları olarak da adlandırılmaktadır. Braxton Hicks kasılmalarının bazı özellikleri vardır:

Şiddeti sabit olmayıp değişkendir.
İki kasılma arasındaki süre çok kısa değildir.
Olup olmayacağı ya da ne zaman geleceği önceden tahmin edilemez.
Ritmik yani düzenli değildir.
Ağrı vermekten çok rahatsızlık yaratıcıdır.
Sıklığı ve şiddeti giderek artmaz.

Braxton Hicks kasılmalarına neden olan olayların mekanizması açık değildir. En sık kabul edilen görüş bu kasılmaların uterusun kendi sertliğini sağlamasına yardımcı olduğu ve plasentaya kan akımını kolaylaştırdığıdır. Braxton Hicks kasılmaları servikste açılma ya da incelmeye neden olmazlar. Bununla birlikte doğum zamanı yaklaştıkça kasılmaların şiddetinde ve sıklığında bir artış görülebilir. Bu kasılmalar yalancı doğum sancıları olarak adlandırılır ve serviksin doğuma hazırlanması ile açılması ve incelmesine yardımcı olabilirler.

Bebek ya da anne çok hareketli ve aktifse, mesane çok dolu ise, cinsel ilişki sonrasında ve susuz kalındığında Braxton Hicks kontraksiyonları tetiklenebilir. Braxton Hicks kasılmaları genelde zararsız ve ağrısız kasılmalardır ancak yine de rahatsız ediyorsa pozisyon değiştirmek, ılık bir duş yapmak, 4-5 bardak su içmek çok işe yarayacaktır. Bu basit önlemler ile kasılmalar geçmiyor, sıklığı, şiddeti ve yarattığı rahatsızlık giderek artıyorsa mutlaka zaman kaybetmeden doktora haber verilmelidir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder