26 Mart 2013 Salı

Günlük rutin

Her şeyi planlı programlı yaşayan biri olarak ilk bir ay çok zor geçti. Ne zaman acıkacağı, ne zaman uyuyacağı, ne zaman kaka yapacağı, ne kadar emeceği, ne kadar süt çıkacağı, hepsi soru işareti… Teorik olarak ne yapılacağını bilsem de yapmak daha farklı… Belki birçok anneye göre daha rahattım, işim kolaydı ama düzensizlik beni çok yordu. Çok iyi bildiğim ve her zaman söylediğim şeyi uygulamaya geçirmem için biraz toparlanmam ve Dora’nın bir gece çok fazla mama yemesi gerekti; bebekler düzen sever… Dora’nın uyuyamadığı ve huzursuzlandığı bir gece Ayhan her zamanki gibi aç olduğu düşünerek defalarca az az mama hazırladı, Dora zaten hayır demez, hepsini yedi ama yine de uyumadı. Bir hafta böyle gidince alması gerekenden fazla tartı aldı, geceleri uyumadı. Sonunda bir düzen oturtmaya karar verdim.

Yaklaşık dört haftadır bir günlük rutinimiz var. Ara sıra aksamalar oluyor, dışarı çıkarsak ya da Dora’nın canı isterse bozulabiliyor ama yeniden düzene girmesi çok zor olmuyor. Sabah 8:30’da uyanıyoruz (bazen Dora daha erken ya da geç kalkabiliyor), artık günde bir defa kaka yaptığı için gece uykusunu bölmemek adına bezini değiştirmiyorum, sabah önce altı değişiyor, günlük bakımı yapılıyor, sonra 9:00’da besleniyor, 90 cc… Miktarı belli ama içeriği anne sütünün durumuna göre değişiyor, sağılmış olan süt, mama ile 90 cc’ye tamamlanıyor, emerse kalana göre ayarlanıyor. Sonra biraz oyun-eğlence… Anneanne varsa onunla yoksa anneyle, oyun parkındaki ya da kartlardaki hayvanlar inceleniyor, şarkı söyleniyor ya da dans ediliyor, bu arada uyuyakalıyor. Beslenme araları dört saatte bir, saati gelene kadar süt sağıyorum, yemek yemeye çalışıyorum, yanımda biri varsa duş alıyorum, Dora’nın banyo günüyse yıkanıyor. 13:00’da yeniden bakım ve 90 cc daha. Sonra yine oyun zamanı. Dışarı çıkmadıysak bu düzen devam ediyor, çıkarsak zaten hem arabada hem de gittiğimiz yerde bebek arabasında uyukluyor ya da etrafı seyrediyor. 17:00 beslenmesi ve bakımı sonrası babacık geliyor, yemeğini yedikten sonra Dora’ya gününü anlatıyor, şarkı söylüyor, Dora da ona kendi çapında agularla cevap vermeye çalışıyor. 21:00’a kadar oyalanıyor, sonra yine bakım ve uyku.

Dora’yı zorla uyutamadığımızı öğreneli çok oldu, bu nedenle yatağına bırakıyoruz, sallanma programını kuruyoruz, yarım saat içinde uyumuş oluyor zaten. İstemezse ne yaparsak yapalım uyumuyor, bizi kandırmak için kısa süreli dalsa da on dakikayı geçmiyor. Gece uyurken rahatız, ışıktan, sesten etkilenmiyor ama gündüz en ufak bir ses onu uyandırmaya yetiyor, uykusu kaçarsa da huysuzlanıyor.

Gece daha uzun uyuması için 21:00 beslenmesinde 120 cc veriyorum. 5-6 saat deliksiz uyuyor, geçtiği de oluyor ama bu defa ben uyandırıp besliyorum. Sabaha kadar sadece bir defa daha 120 cc alıyor. Genelde gece emzirmiyorum, uykusu dağılmadan biberonla verip yatırıyorum, sonra ben sağıyorum, sabah içiyor. Maalesef sadece anne sütü alabileceği kadar süt yok, ne kadar sağsam da o kadar artmadı.

Beslenmeleri ve uykusu düzene girince birlikte daha iyi vakit geçirmeye başladık, ben de gece uyuyabildiğim için gündüzleri çok daha eğlenceli, tepkileri çok şirinleşti. Sonuçta bebekler ve çocuklar da tüm insanlar gibi rutin seviyor, bunu ne kadar erken paşarabilirsek hayat o kadar kolaylaşıyor, artık Dora da alıştı, acıkacağı, uyuyacağı saati bilmek çok güzel. Bu düzen bizim eve mutluluk getirdi…

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder