28 Mart 2013 Perşembe

Monozebra

Dora’nın kitapları sevmesini çok istiyorum. Daha doğmadan ona birçok kitap aldım. Henüz giysi ya da oyuncağı olmadan kitapları oldu. Ona okumak için sabırsızlanıyorum ama daha erken. Şu anda biz konuşurken ağzımızı inceliyor ve taklit edip ses çıkarmaya çalışıyor, çok ama çok şirin oluyor. Ayhan onunla sık sık konuşuyor. İlk başlarda ne anlatacağını bilemiyordu, şimdi aklına ne gelirse anlatıyor. Zaten önemli olan karşısına alıp dudaklarını görmesini sağlaması, Dora buna bayılıyor.

Bebek kitaplarını araştırırken önce kartlarla karşılaştım, sonra da Monozebra kartlarıyla. Renkli kartlara şöyle bir baktı ama boyutları küçük geldi, hem de sanırım renkler nedeniyle iyi seçemedi. Dikkati çabuk dağıldı. Bu kartların büyük boyutu ve siyah-beyaz olması sanırım daha kolay algılamasını sağladı. Şekillerde çok basit çizilmiş. Zaten doğumdan itibaren kullanmak için tasarlanmış. Bebekle iletişim kurmaya da yardımcı oluyor.

Kartları göz hizasında tutup üzerinde şekillerle ilgili hikayeler anlatıyoruz, iki seri var; orman hayvanları ve çiftlik hayvanları. Şimdilik sadece hayvanı tanıtıp sesini çıkarıyoruz ama o bile ilgisini çekiyor. Onun o kartlardaki hayvanları bize anlatacağı günlerin hayalini kuruyorum. Bu şekilde başlayıp birkaç ay sonra kitaplara geçeceğiz. Bakalım onlar da ilgisi çekecek mi?

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder